Istorija

Oficialia UAB „Klaipėdos autobusų parko“ įkūrimo data laikoma 1955 metų lapkričio 5 diena, kai uostamiestyje įregistruotas valstybinis „Autobusų - taksomotorinis autoūkis“.

1972 m. įmonė reorganizuota, darbuotojai bei autobusai persikėlė į naujas patalpas. Tuo laikotarpiu dirbo 1320 žmonių, keleivius vežė 260 autobusų – lazai bei įvairių markių ikarusai. Į miestą kasdien išriedėdavo apie 100 autobusų.

Sovietiniais laikais parkas buvo nuolat atnaujinamas – kasmet jį papildydavo 20-30 naujų autobusų.

1992-aisiais nuo įmonės atskirtas  ir privatizuotas lengvųjų taksi parkas su 200 mašinų.

1995-ųjų vasarą Klaipėdos autobusų parkas tapo uždarąja akcine bendrove, kurios akcijos priklauso miesto Tarybai.

Švedijos vyriausybė 1999-aisiais miestui padovanojo 27 autobusus, o miesto vadovai juos atidavė Klaipėdos autobusų parkui. Tai padėjo bendrovei pagerinti paslaugų kokybę.

2003-aisiais mieste įsikūrė viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“, kuriai autobusų parkas perdavė bilietų platinimo ir keleivių kontrolės funkcijas.

2004 ir 2005 metais Klaipėdos miesto Tarybai padidinus autobusų parko įstatinį kapitalą, įmonė įsigijo 45 „Mercedes“ ir „Man“ markių žemagrindžius autobusus - Klaipėda pirmoji Lietuvoje visiškai atsisveikino su geltonaisiais dar nuo sovietmečio užsilikusiais ikarusais.

2009 m. rugpjūčio 28 d. duris atvėrė nauja autobusų stotis, kuri buvo pastatyta vietoj senosios autobusų stoties per rekordiškai trumpą laiką – 5 mėnesius. Stoties pastato statybos išlaidas – 3,6 mln. Lt UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ apmokėjo iš savo lėšų ir banko paskolos.

2011 metais UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ pirmoji Lietuvoje pradėjo vežti miesto keleivius ekologiškais dujiniais autobusais.

2011 metais UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ Lietuvos nacionalinės automobilių vežėjų asociacijos „Linava“ rinkimuose „Lietuvos transporto lyderiai“ buvo pripažinta „Metų keleivių vežėju“.

2012 metų pabaigoje įmonėje sumontuota ir pradėta eksploatuoti nauja ypač sparti sunkiasvorio transporto plovykla „ISTOBAL PX1200“.

2013 metų vasaros pradžioje pirmą kartą Nepriklausomos Lietuvos istorijoje įmonė įsigijo 12 naujų suslėgtomis dujomis varomų miesto autobusų „Irisbus Citelis“.

2014 metais įmonę pasieks 12 naujų suslėgtomis dujomis varomų pagal Klimato kaitos programą įsigytų Ispanijoje pagamintų autobusų „Castrosua Tempus“.

Šiuo metu UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ yra viena didžiausių transporto bendrovių Lietuvoje. Čia dirba apie 300 darbuotojų, iš kurių maždaug du šimtai – vairuotojai. Bendrovė aktyviai dalyvauja Lietuvos nacionalinės automobilių vežėjų asociacijos „Linava“ ir Klaipėdos pramoninkų asociacijos KPA veikloje, kur kartu su kolegomis sprendžia klaipėdiečiams bei visiems šalies vežėjams svarbius klausimus.